Skip to content

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα EDU4CLIMA χωρίζεται στις εξής ενότητες

Επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών

Το επιμορφωτικό σεμινάριο για την κλιματική αλλαγή και το Πρόγραμμα του Κόμβου Φινοκαλιά για θα καταρτίσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να είναι σε θέση να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους κατάλληλα κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού Προγράμματος και θα τους εφοδιάσει με τις βασικές γνώσεις απαραίτητες για να κατανοήσουν τις αιτίες, τη δυναμική και τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής.

Προπαρασκευαστικό σεμινάριο μαθητών

Για την καλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κόμβου Φινοκαλιά κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν σύντομες προπαρασκευαστικές δράσεις στα σχολεία τους πριν την επίσκεψή τους στον Κόμβο που θα ενσωματωθούν κατάλληλα στα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Κατά τη διάρκεια αυτών των δράσεων οι καθηγητές που διδάσκουν φυσικές επιστήμες στις τάξεις και που θα επισκεφθούν τον Κόμβο, σε συνεργασία μεταξύ τους και με την ομάδα έργου θα προετοιμάσουν τους μαθητές ώστε να μπορούν να συμμετέχουν απρόσκοπτα στο Πρόγραμμα. H προσέγγιση αυτή θα εισάγει τους μαθητές στη διεπιστημονικότητα που απαιτείται για τη διερεύνηση περιβαλλοντικών ζητημάτων και στην πολυπλοκότητα του φυσικού περιβάλλοντος, που επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή. Εκτός από την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα θα δημιουργείται και το «κλιματικό προφίλ» κάθε τάξης μέσω διαδραστικής εφαρμογής που θα αναπτυχθεί, στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές σε συνεχή βάση.

Πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή στον Κόμβο Φινοκαλιά

Το Πρόγραμμα αυτό στηρίζεται στη βιωματική – διερευνητική μάθηση και αποσκοπεί αφενός μεν στην παρουσίαση των βασικών εννοιών που ορίζουν την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή και αφετέρου δε στην παρουσίαση του ερευνητικού έργου που πραγματοποιείται στο σταθμό του Φινοκαλιά και σχετίζεται με τη σύσταση της ατμόσφαιρας και την αέρια ρύπανση, της κινησιουργού δύναμης της κλιματικής αλλαγής, που βιώνουμε μετά τη βιομηχανική επανάσταση.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση:

  1. Να αξιολογήσουν τα κλιματικά δεδομένα και να αναλύσουν το ενεργειακό ισοζύγιο της γης που αντικατοπτρίζει την κλιματική αλλαγή (π.χ., Τί σημαίνει κλιματική αλλαγή;).
  2. Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ξεκινώντας από τοπικό και φτάνοντας σε παγκόσμιο επίπεδο, στα περιβαλλοντικά, βιολογικά και κοινωνικά συστήματα (π.χ., Γιατί η αλλαγή του κλίματος έχει σημασία;).
  3. Να συγκρίνουν τις στρατηγικές μετριασμού της αλλαγής του κλίματος και προσαρμογής (μακροοικονομική και μικροοικονομική) με βάση τις τρέχουσες περιβαλλοντικές, οικονομικές, πολιτικές και δεοντολογικές επιπτώσεις (π.χ., Τί μπορούμε να κάνουμε;).

Ειδικά για τους μαθητές, ένας επιπλέον στόχος είναι να μπορούν να επεξεργαστούν πραγματικά πειραματικά αποτελέσματα από μετρήσεις στο σταθμό του Φινοκαλιά, έτσι ώστε να μπουν στο ρόλο του ερευνητή και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα, να δουν από κοντά τη δουλειά του ερευνητή και να μάθουν και για άλλα νέα επαγγέλματα που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή που μπορεί να αποτελέσουν το μελλοντικό τους επάγγελμα.

Το Πρόγραμμα έχει δομηθεί κατάλληλα ώστε να είναι διαδραστικό και βιωματικό και να απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, περιλαμβάνοντας σύντομες διαδραστικές παρουσιάσεις και ταινίες και τη χρήση διαδικτυακού εργαλείου αξιολόγησης μετά από κάθε θεματική ενότητα καθώς και δραστηριότητες εκτός αίθουσας. Σε πραγματικό χρόνο θα γίνεται αξιολόγηση για την κατανόηση των εννοιών που παρουσιάζονται και θα δίνεται έμφαση στα σημεία όπου οι μαθητές παρουσιάζουν χαμηλούς δείκτες κατανόησης ή όπου οι ίδιοι απαιτούν περαιτέρω διευκρίνιση.

Προβλέπεται η διενέργεια απλών πειραμάτων-επιδείξεων, όπου θα παρουσιάζονται με απλό τρόπο φαινόμενα όπως η ικανότητα του διοξειδίου του άνθρακα να δεσμεύει υπέρυθρη ακτινοβολία, το φαινόμενο της λευκαύγειας, η επίδραση του λιώσιμου των πάγων στη στάθμη και στην αλατότητα της θάλασσας, οι βασικές αρχές της κυκλοφορίας του νερού στους ωκεανούς, η αύξηση της οξύτητας στους ωκεανούς και η επίδραση που αυτή έχει στους ζωντανούς οργανισμούς. Τέλος, θα πραγματοποιείται επίσκεψη από τον Κόμβο στο σταθμό Φινοκαλιά, όπου θα παρουσιάζεται η οργανολογία που χρησιμοποιείται και θα γίνεται συζήτηση με τους επιστήμονες του σταθμού.

Για περισσότερες πληροφορίες
συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας